آقای رئیس جمهور ، نگرانم ...

صرفاً نگرانم و هدفی جز ابراز نگرانی هایم ندارم...

آقای رئیس جمهور ، نگرانم ...

صرفاً نگرانم و هدفی جز ابراز نگرانی هایم ندارم...

هدفی جز ابراز نگرانی هایم ندارم...
بیایید بجای تخریب و خدشه دار کردن جلوه دولت و(بعضا) دستگاه دیپلماسی نگرانی ها و دلواپسی ها خودمان را از وقایع و تصمیمات سیاسی به اطلاع دولتمردان برسانیم.مطلع نکردن و انتظار داشتن توقع زیادی است.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

به گزارش پایگاه 598 ، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: در زمان معرفی کابینه، خطر کم‌تحرکی را گوشزد کردیم و گفتیم که این مسیر دولت را از تحقق شعارهایش باز می‌دارد و دولت را به دولتی کم‌تحرک و ناکارآمد تبدیل می‌کند که به آن گوش داده نشد.

وی افزود: ماجرای برف شمال، قطعی گاز در شهرها و سبد کالا تنها نمونه‌ کوچکی از قدرت اجرایی دولت در مهار مشکلات کشور است، هنوز هم دیر نشده و باید کاری کرد که دولت پویاتر و کارآمدتر باشد.


عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: دولت با تقویت کابینه، صرف وقت بیشتر، دقت کافی در امور و حل و فصل مشکلات کشور همت کند نه اینکه با دوقطبی‌سازی ارتجاعی و کاذب در حوزه فرهنگ، سعی در مخفی کردن ضعف‌های خود در حوزه اقتصادی، اجرایی و معیشت مردم باشد، ماجرای صحبت‌های گاه‌ و بی‌گاه وزیر فرهنگ و بعضا خود رئیس جمهور از این جنس است.

وی تصریح کرد: القای اینکه مشکلات فرهنگی کشور از مسیر برخی اقدامات مانند فیس‌بوک و آزادسازی ماهواره حل خواهد شد، اقداماتی که حتی سردمداران غرب مانند اوباما نیز مخرب بودن برخی استفاده‌ها از آنها را اذعان دارند، یا اظهارنظرهایی در این باره که هنرمند غیر ارزشی نداریم، تصمیمات اباحه‌گرایانه در برخورد با محصولات فرهنگی از این جنس است.

نماینده تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد اکثر این مانورها با هدف ایجاد فضای دو قطبی در جامعه به قطب آزادی و قطب محدودیت انجام می‌شود که بسیاری از ناکارآمدی‌های اقتصادی و اجرایی دولت در پس آن پنهان می‌شود.

وی اضافه کرد: البته این امر از کسانی که خود را فرزند حوزه می‌دانند و کسی که متصل به بیت آیت‌الله جنتی است، بعید است که از طریق بازی با دین مردم کسب محبوبیت کند، کاری که فکر می‌کنیم محبوبیت ظاهری دارد و در عمل چیزی جز خسران ندارد و نخواهد داشت، چراکه در دوران اصلاحات از افراطی‌ترین روش‌ها برای دین‌زدایی و ترویج شل‌دینی در جامعه استفاده شد، ولی در انتخابات‌های بعدی نه تنها سبب جذب آرای مردم نشد، بلکه شکست‌های متعددی را برایشان در پی داشت.

وی تصریح کرد: باید دید تقی‌زاده این دولت کیست، البته مشخص است و زمان، همه ‌چیز را مشخص‌تر خواهد کرد، اگر تقی‌زاده توانست منویات شل‌دینی و بعضا بی‌دینی خود را به جامعه ایرانی تحمیل کند، دیگران هم خواهند توانست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: دانشگاه آزاد، یک دانشگاه ملی و متعلق به اموال بیت‌المال است و باید مدیریت آن از دست یک فرد خارج شود، این چه نگاهی است که آن را متعلق به یک خاندان بدانیم، آیا مردم شریف که با خون دل شهریه برای تحصیل فرزندانشان پرداخت کردند، می‌پذیرند که چند صد هزار میلیارد تومان سرمایه که از امکانات عمومی بیت‌المال و منابع پرداختی توسط دانشجویان این مرز و بوم و حمایت نظام ایجاد شده، متعلق به یک خاندان باشد و آن را ملک طلق آنها بدانیم، آقای رئیس جمهور! توقع ملت این است که دانشگاه آزاد را به ملت باز گردانید و از دست یک خاندان خاص خارج کنید، صحبت از چند صد هزار میلیارد تومان سرمایه ملی یک ملت است، نکند رو در بایستی با آقای هاشمی شما را از این امر مهم باز دارد؛ به اعتماد مردم پاسخ دهید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: امنیتی‌ترین دولت تاریخ انقلاب را باید کم تحمل‌ترین آن هم دانست، چراکه افراد حاضر در دولت اکثرشان دارای سوابق طولانی امنیتی هستند  (البته این جمله نافی زحمات و مجاهدت‌های نیروهای خدوم جامعه امنیتی کشور نیست که اگر آنها نبودند معلوم نبود چه بر سر کشور می‌رفت) ولی لازمه امنیتی بودن، صبر و وقار بیشتر است.

وی افزود:‌ فله‌ای شکایت کردن از رسانه‌ها به گواه اسناد حاضر نشان از تحمل مخالف نمی‌دهد لااقل اگر می‌خواهیم اینگونه رفتار کنیم فرار به جلو نکنیم و صادقانه با مردم سخن بگوئیم نه اینکه در یک جشنواره غیررسمی و فرمایشی نکاتی را به زبان برانیم که 180 درجه خلاف واقعیت است، اینکه منتقدان را کم سواد، اندک و بی‌پشتوانه از رأی مردم نشان دهیم و سعی کنیم برای آنها پرونده‌سازی کنیم نشان می‌دهد نوعی روحیه مک کارتیستی در حال شکل گرفتن است.

وی ادامه داد: دولت نباید به پرونده‌سازترین دولت بعد از انقلاب ملقب شود، اما جهت یادآوری یک نکته راجع به میزان پشتوانه آرای مردمی باید عرض کنم که خوب است به انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم نگاهی بیاندازیم و لیست اعضای کابینه فعلی را ملاحظه و آرای آنها را نگاه کنیم، بعد به آرای دیگران بتازیم، چراکه بسیاری از وزرا، معاونان رئیس جمهور و استانداران در همین انتخابات اخیر هم نتوانستند به مجلس راه یابند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح چند سوال که مدل سیاست خارجی این دولت از چه الگویی تبعیت می‌کند؟ گفت: کمک گرفتن از طرف خارجی برای بالابردن قدرت چانه‌زنی در داخل، اگر این فرض درست باشد که اطلاعات همه در تأیید این فرض است، آیا این مبنای دیپلماسی خمینی کبیر بود؟ آیا سفر برخی وزرای خارجه اروپایی و دیدار آنها با زندانیان امنیتی و بعد هم یک تذکر ساده شبیه به شوخی از طرف سخنگوی دستگاه دیپلماسی کمک گرفتن از طرف خارجی برای افزایش چانه‌زنی این عزیزان در داخل نیست.

بذرپاش افزود: رسمیت دادن به مداخلات کشورهای غربی در امور داخلی ایران: هنوز ماجرای اوکراین در پیش چشمان ماست که چگونه مسئولان کشورهای غربی از جمله این خانم تازه سفر کرده به کشور ما، چگونه استقلال آن کشور را به مخاطره انداختند و کودتایی عجیب رقم زدند اینکه دستگاه دیپلماسی اقدامی درخور در مقابل این کارها انجام ندهد و موضعی نگیرد دو احتمال پیش می‌آید، اولاً اینکه حواسشان نبوده که اگر این باشد وا اسفا  و ثانیاً اینکه با هماهنگی بوده است که اگر این باشد پس دستگاه سیاست خارجی به دنبال  رسمیت دادن به مداخلات کشورهای غربی در امور ایران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: پذیرش اینکه باید برای غربی‌ها در همه موضوعات اعتمادسازی کنیم از جمله حقوق بشر: همگان می‌دانیم که حقوق بشر مطرح شده از طرف بی‌آبروترین کشور در موضوع حقوق بشر برای طرف ایرانی در درجه اول، تعطیلی بسیاری از احکام اسلام و در درجه بعد، تطهیر براندازان و منافقان داخلی است کدام یک از این دو موضوع را دولت قصد دارد انجام دهد؟ به نظر هیچ کدام ولی در عمل چیز دیگری را مشاهده می کنیم. آیا بازگشایی لانه جاسوسی دیگر به اسم دفتر اتحادیه اروپا را در این مسیر نمی بینیم؟

وی با طرح این سوال که آیا به وزیر خارجه ما اجازه ملاقات با یک مجرم نه امنیتی بلکه مواد مخدر را هم در کشورهای غربی می دهند؟ آیا به وزیر خارجه ما اجازه ملاقات با یک مجرم ایرانی در بند زندان‌های کشورهای غربی را می‌دهند؟ گفت:‌ راستی دستگاه‌های اطلاعاتی ما کجا هستند که اینگونه اتفاقات در کشور در حال رخ دادن است؟ همگان می‌دانیم هدف این 3 تا 4 کشور غربی برای کشور ما، جز براندازی نیست که آن را در دو مرحله دنبال می‌کنند، مرحله  اول تولید مصونیت برای فتنه‌گران و براندازان و مرحله دوم ایجاد شبکه و زیرساخت های داخلی برای برهم زدن اوضاع داخلی کشور.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: فرض اینکه مذاکرات ما برد ـ برد باید باشد، این فرض بر این مبنا استوار است که ما حقی را از طرف غربی گرفتیم و حال باید جبران کنیم و یک امتیاز ما باید بدهیم و یک امتیاز باید بگیریم آیا ما حقی از کشوری ضایع کردیم؟ آیا ما به کشوری تعرض نمودیم؟ آیا ما کشوری را تحریم کردیم؟ پس بازی برد ـ برد به چه معناست؟ در صورتی که سیاست ما نه تنها در این مقطع بلکه در جنگ تحمیلی و همه زمان هایی که دشمن بر ما فشار وارد می کرد سیاست دفع متجاوز و دفع شر بوده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در موضوع هسته‌ای هم مرتباً هشدارهایی از طرف دلسوزان، داده می‌شود، اما از آنجا که در دولت محترم کمتر گوش شنوایی را می‌توان یافت که صدای منتقدان را با ملایمت بشنود و پاسخ دهد نه با توهین و تهدید ـ دولتی که با سبد توزیع کردن نشان داد چه میزان از تدبیر برخوردار است ـ حال چه تضمینی است که در مذاکرات که سرنوشت یک ملت است هم شاهد چنین مدیریتی نباشیم؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: فساد و برخورد با آن امری بسیار پسندیده است، اما چه خبر از کرسنت و استات اویل و دانشگاه آزاد و 650 میلیون یورو و شهرام جزایری و ... بگذارید مردم این شعار شما را صادقانه بدانند نه یک امر تبلیغاتی برای از میدان به در کردن رقبا و در مورد زنجانی نیز قوه قضائیه سریعاً رسیدگی کرده و به اطلاع مردم برساند که این زنجانی زائیده چه دورانی است و به چه کسانی منتسب است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۵
مصطفی سبزی سروستانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">